20 Ekim 2007 Cumartesi

MAKARNA SALATASI


Uzunca bir zamandan sonra misafir gelecek olması sebebiyle mutfağa girdim.Makarna salatası çayın yanında çokça yapılan ikramlardan biri.Gelen kişi adedine göre de miktarını ayarlayabiliyorsunuz.Evimizin nüfusu kalabalık olduğu için ben genelde tam paket makarnayı kullanıyorum.(500gr.)Son iki sefer yaptığım salatalarda vitaminli ve renkli makarna kullandım.Bu şekliyle herkes tarafından çok beğenildi.Eminim hepinizin kendine ait makarna salatası tarifleriniz vardır.Benim tarifim bol malzemeli,resimde görüldüğü gibi çok renkli.Salatanın yoğurt ve mayonezini son anda koyduğum için fotoğrafını önceden çektim.Dolayısıyla fotoğraftaki hali sossuz hali...
Malzemeler:1 paket pastavilla junior makarna
1 kutu konserve mısır
1 büyük kavanoz garnitür
1 adet haşlanmış tavuk göğsü
250gr.kadar kornişon turşu
1 demet dereotu,1 demet maydanoz
500gr.yoğurt,500gr.mayonez
Yapılışı:Makarnalar 10-12 dk.kadar haşlanır.(çok fazla pişmeyecek)Tavuk göğsü haşlanıp uzun uzun (saç gibi)didiklenir.Turşular küçük küçük doğranır.Dereotu ve maydanoz da ince ince kıyılır.Tüm malzemeler makarnaya katılır.Servis etmeye yakın yoğurt ve mayonez ayrı bir kapta karıştırılıp (arzuya göre sarımsak da konabilir) salataya son hali verilir.(Bu arada tuz koymayı unutmayın)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

bizze bu salatayı yemiş birisi olarak sevgili ablacım enfesss olmuştu herkese tavsiye edebiliriz zehirlenmedik yani:))))))))))

Adsız dedi ki...

yapan kişi mükemmel olunca, yaptığı her şey mükemmel oluyor...o narin güzel ellerine sağlık hanım, çok güzel mükemmel görünüyor, uzun bir aradan sonra mutfakta olman da çok güzel, o güzel ve birbirinden mükemmel tariflerini özlemiştim...gerçi bu kadar bekledikten sonra mutfağa girip bize bir menemen tarifide verseydin ona olur derdim yani...bir gün davet te karşılaşırsak bende isterim o maharetli ellerinden böyle mükemmel lezzetler bilesin...Allaha emanet ol inş....

munevver dedi ki...

Tek başına bir öğün kurtarıyor. Başka bir şeye gerek yok. Eline sağlık.

Sevgiyle, Nane Limon